zondag 26 oktober 2008

K-1 Finale: hoera, het begint al!


Badr Hari wordt dit jaar K-1 World Grand Prix kampioen. Althans: dat zegt hij zelf in onderstaand interview. En tussen neus en lippen voorspelt hij dat Jerome le Banner op 6 december in de eerste ronde zal winnen van Remy Bonjasky. Mocht hij gelijk krijgen, dan is dat erg sneu voor de Kortsluiting-redactie - want Groningen is een groot fan van Peter Aerts, en Rotterdam heeft een zwak voor Remy Bonjasky; beide idolen worden volgens Hari in de eerste ronde verslagen, wat trouwens wel goed is voor de redactiezenuwen, want die zijn dan meteen verdwenen.

Hoe vind je het om tegen Peter Aerts te vechten tijdens de komende K-1 WGP Finale?

Badr Hari: Ik heb altijd gehoopt om tegen Peter en Ernesto [Hoost] te vechten voordat ze stoppen. Er is geen kans meer dat ik ooit nog tegen Ernesto vecht. Peter heeft altijd op mijn lijstje gestaan.

Probeer je een nieuwe generatie naar voren te brengen?

Badr Hari: De mogelijkheid om met Peter te vechten zal er waarschijnlijk binnenkort niet meer zijn – eind van dit jaar, of volgend jaar. Ik wil hem verslaan voordat ik die mogelijkheid niet meer kan krijgen.

Zeg je nu dat je de ervaren vechter zal afdrogen?

Badr Hari: Peter is een aardige jongen en ik respecteer hem als vechter. Maar hij kan niet op tegen mijn agressie en mijn snelheid. Ik zal hem knock-out slaan tijdens de Finale.

Dus je hebt er vertrouwen in dat je de eerste wedstrijd tegen Peter zult winnen?

Badr Hari: Natuurlijk. Dit is een prachtige kans voor mij om de Grand Prix te winnen en kampioen te worden.
(…)
Ik word kampioen door Peter te verslaan in het eerste gevecht, en vervolgens Jerome. Lijkt dat je niet het beste scenario voor de Finale?

Geen opmerkingen: