maandag 5 januari 2009

Dan moet er wel iets mis met je zijn

Raadslid Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam heeft Ahmed Aboutaleb een lege envelop cadeau gedaan om zijn paspoort in op te sturen naar de koning van Marokko. Hij deed dit tijdens de buitengewone raadsvergadering waarin Aboutaleb aantrad als burgemeester van Rotterdam. 'U heeft nu de kans bij de Marokkaanse overheid de onmogelijkheid om het Marokkaanse paspoort op te zeggen, aan te vechten', aldus Pastors. Kortom: een ludieke actie. Toch vraag ik me af wat er fout is gegaan in de jeugd van Pastors. Als je je om zo'n futiele zaak druk maakt, dan moet er wel iets mis met je zijn. Ik heb zo wel mijn theorietjes, maar ik wil daar nu niet over speculeren. Ik wil alleen weten wat er mis is met het hebben van twee paspoorten? Al had Aboutaleb er dertig of geen één, zolang hij zijn burgemeesterschap naar behoren uitvoert en de dichters in zijn stad niet vergeet is er wat mij betreft niets aan de hand. Het liefst zou ik Pastors een envelop met aansteker opsturen, zodat hij zijn paspoort kan verbranden. Maar een postzegel van dit land aan hem spenderen vind ik verspilling van mijn in Rotterdam verdiende geld.

Ahmed Aboutaleb is de nieuwe burgemeester van Rotterdam, prima. Tsead Bruinja wordt de nieuwe Dichter des Vaderlands, helemaal goed. Nu alleen nog een nieuwe premier en dan wordt dit land toch weer leuk.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En het paspoort van Badr Hari?

Anoniem zei

Karel laat je niet uit de tent lokken door die harteloze hahahaah!