vrijdag 13 maart 2009

Geen broodje aap


Onlangs was mijn goede vriend Harry op verjaardagsbezoek bij zijn vrijgemaakt-gereformeerde ouders, en al gauw kwam het gesprek op Andries Knevel en diens aanvaarding van de evolutietheorie. Onmiddellijk nadat Knevel zijn ommezwaai wereldkundig gemaakt had, hadden Harry’s creationistische ouders, eo-leden van het allereerste uur, hun lidmaatschap opgezegd, vertelden ze. Harry zei dat hij het toch niet helemaal begreep, want “neem nou mijn vriendin als voorbeeld, ik vind Mya ontzettend mooi, ik vind haar de allermooiste vrouw van de hele wereld, maar als ik haar gezicht onder een bepaalde hoek bekijk dan kan ik toch wel heel erg duidelijk zien dat we van de apen afstammen.”

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, het gaat hard vooruit met de evolutie!

Stormblast1953 zei

Het gaat nog steeds goed met de relatie van Harry en Mya??