zondag 14 februari 2010

Misplaatste trots?

Culturele zelfvergenoegzaamheid kunnen we ons niet veroorloven, volgens Rita Verdonk en haar Trots op Nederland. Wat ze daar precies mee bedoelt, is me niet helemaal duidelijk. Ik vraag me zelfs af of zelfvergenoegzaamheid een bestaand woord is. Desalniettemin meen ik te begrijpen dat Verdonk trots is op het algemene begrip 'de Nederlandse cultuur'. Maar wat schetst dan weer mijn verbazing. Trots op Nederland zet in hun verkiezingsprogramma dat het budget voor cultuursubsidies (wat toch al een grijpstuiver is) gehalveerd dient te worden. Hoe moet ik dat rijmen? Gefeliciteerd, je bent cum laude afgestudeerd, hier is je strikdiploma?

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ik ben jaloers op uw logica, Kortsluiting Rotterdam.

Anoniem zei

Shalalie shalala en daar dan de helft van.

(René)