dinsdag 9 februari 2010

Moet je zien


Vandaag is Zieteratuur naar de drukker gegaan – hierbij het door Jelmar G. Geertsma vormgegeven omslag.
Eveneens vandaag stuurde de uitgever dit persbericht rond:

Je hebt poëzie om te lezen, poëzie om naar te luisteren en poëzie om te zien.
Op zondag 14 maart 2010 zal Uitgeverij Passage de bloemlezing Zieteratuur presenteren met visuele en concrete poëzie uit het Nederlands taalgebied.
Beroemde voorbeelden van dichters die ‘zie-poëzie’ maakten zijn Paul van Ostaijen, I.K. Bonset, Paul de Vree en K. Schippers. De laatste jaren kent deze vorm van poëzie een voorzichtige opleving. Menig dichter is met behulp van computertechnieken aan de slag gegaan om zijn of haar gedichten visueel te ondersteunen. De dichter Karel ten Haaf heeft daarom de overzichtsbundel Zieteratuur samengesteld, die zo’n honderd jaar geleden begint en zijn voorlopig eindpunt in het heden vindt.
Nog niet eerder verscheen een dergelijke bloemlezing.

Zieteratuur zal 190 pagina’s -in kleur, ingenaaid- tellen en de winkelprijs zal 22,50 euro bedragen.
ISBN 97890 5452 212 6 –– NUR 306

Noot voor de pers:
Voor meer informatie over Zieteratuur of voor het aanvragen van een recensie-exemplaar kunt u contact opnemen met Uitgeverij Passage via info@uitgeverijpassage.nl of op 050-5271332.
Ook is het mogelijk interviews met samensteller Karel ten Haaf of een voorpublicatie aan te vragen.

2 opmerkingen:

pietersz zei

Ik verheug mij op de komst van "Zieteratuur"

Kende het woord niet. Constateer dat de goochelteller op 2.060 staat. Succes!

Kortsluiting zei

Ik wil natuurlijk niet opscheppen, maar volgens mij heb ik het woord bedacht.

Karel