dinsdag 30 april 2013

Geen woning geen kroning

‘Het is een uur. Terwijl de genodigden zich klaar maken voor de inhuldiging in de nieuwe kerk, verzamelen zich steeds meer demonstranten bij het Waterlooplein.’
De jongeman uiterst links, deels verscholen achter de vrouw in paars, dat ben ik – met champignonkapsel en inderdaad in oud colbertje van mijn vader, met op het revers duidelijk zichtbare button.
[Still uit Andere tijden, uitgezonden zondag 21 april 2013.]

Daar sta je dan: als eenvoudige Kortsluiting-redacteur ben je zomaar opeens de hoofdpersoon in een verhaal van Leon Verdonschot - opgenomen in Mijn Majesteit. Verhalen over Beatrix (Thomas Rap, Amsterdam 2013).
Tip: klik op de plaatjes voor een leesbaarder formaat.
 

Demonstratie in IJmuiden tegen dumping van kernafval in zee (1979 of 1980).
Foto: Frank Lucas
 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Republikeinen zijn zo makkelijk te bekeren. Wat dat betreft heeft Beatrix het goed gedaan. Ik ken géén voorbeelden van royalisten die bekeerd zijn. Daar hebben we een koning voor nodig die het grondig verprutst.

(rené)

Kortsluiting zei

Toch is het percentage republikeinen nu hoger dan in 1980. Dat lijkt me in tegenspraak met wat jij schrijft, René.